Dag 2 – Dinsdag 24 juni 2014 - Reisverslag uit Taormina, Italië van V-J - WaarBenJij.nu Dag 2 – Dinsdag 24 juni 2014 - Reisverslag uit Taormina, Italië van V-J - WaarBenJij.nu

Dag 2 – Dinsdag 24 juni 2014

Door: J

Blijf op de hoogte en volg V-J

24 Juni 2014 | Italië, Taormina

Buongiorno la famoglia e glis amici,

Dinsdag 24 juni 2014 de tweede dag van onze vakantie, ja wat zullen we deze dag is gaan doen. Nadat we beide om 07:30 al klaar wakker waren en de wekker pas 08:15 stond en we eigenlijk pas om 08:00 konden gaan ontbijten hebben we even terwijl we goed wakker werden een beetje verzonnen wat we zouden gaan doen vandaag. Na een half uurtje gewacht te hebben zijn we gaan ontbijten, dit beviel best goed. Sterke koffie, lekkere broodjes en verder fruit en wat sapjes dus waar je zin in hebt maakt niet heel veel uit. Uiteindelijk zijn we ons gaan omkleden om te kijken hoe we naar het strand konden komen. Dit kon doormiddel van een mega lange trap en wat steile weggetjes naar beneden. Eenmaal beneden was er een soort drinkfonteintje, dus lekker wat gedronken en dan het laatste trapje naar beneden voor het strand. Daar hebben we even rond gelopen en gekeken voor morgen om te zien hoe of wat. Uiteindelijk zijn we weer met de eerste trap naar boven gegaan en kwamen we dus weer bij het drinkfonteintje, dat mocht ook wel want het zijn geen simpele trapjes. Daar zijn we nog even rond gaan kijken bij de winkeltjes in het straatje. V had geen scheercrème meegenomen want dat kon die dus eerst hier kopen, maar nou is het een soort van onvindbaar. We zijn ondertussen dus flink opzoek gegaan naar scheercrème. Na een tijdje hadden we een zaakje gevonden waar dit dus wel te koop was. Uiteindelijk hebben we besloten om de trap weer omhoog te pakken in plaats van de kabelbaan aangezien het best steile trappen zijn is er dus een kabbelbaan deze zal vast nog wel een keertje terug komen in ons verslag. We waren begonnen met traplopen en namen onze eerste adempauze toen V het leuke idee had om te treden te tellen. Dus hij weer naar beneden en is begonnen met tellen. We hadden iets meer dan 100 treden gelopen tot de eerste stop. Na 556 treden en 3 stops waren we boven. Tussen de trapjes door waren er ook nog een paar steile weggetjes. Maar diegene die die trap gebouwd heeft verveelde zich denk ik heel erg. Nadat we boven waren zijn we een restaurantje gaan zoeken om te gaan lunchen, J had Gnochi met Gorgonzola (Een soort aardappelkrieltjes met kaassaus) en V had Spaghetti met tomatensaus. Na het eten zijn we lekker terug gegaan naar het hotel en hebben we even gekeken wat we deze dagen allemaal nog zouden willen doen en hebben we sowieso 2 excursies besloten te gaan doen. Nadat we een tijdje lekker gerelaxt hadden op de hotel kamer zijn we weer naar buiten gegaan en hebben we die excursies ook vast gelegd. Ondertussen in het centrumpje gekeken of er nog ergens scheercrème te koop is, maar helaas nog niks gevonden. Het was al rond een uurtje of 19:00 en V had al even gekeken waar we konden gaan eten, dus waren we naar een restaurantje gegaan genaamd Tiramisu en ze schijnen daar de lekkerste te hebben dus we waren benieuwd. V heeft Spaghetti met tomatensaus als voorgerecht gegeten en als hoofdgerecht Scaloppine Lamone en J had alleen een hoofdgerecht Zuppa di Pesce wat dus een vissoep was met verschillende visjes waaronder mosselen die je zelf nog uit het schelpje moest vissen, garnaaltjes en nog wat lekkere visjes, er zat ook inktvis bij maar dat was niet te eten erg taai en smaakloos. Als dessert hadden we dus Tiramisu genomen maar hij was niet echt erg lekker, veelte luchtig en weinig smaak. Nadat we hadden gegeten zijn we nog door het centrumpje gelopen en hebben we wat winkeltjes bekeken. Veel winkeltjes waren al wel dicht maar het was nu wat rustiger dus kon je wat makkelijker kijken. J had nog een beetje trek en nam nog een lekker ijsje die we vroeger in NL ook hadden. Na dit zijn we rustig terug gelopen naar het hotel en is het tijd om weer langzaam naar bed te gaan.
Morgen weer vroeg op want dat gaan we lekker naar het strand.