Dag 1 – Maandag 23 juni 2014 - Reisverslag uit Taormina, Italië van V-J - WaarBenJij.nu Dag 1 – Maandag 23 juni 2014 - Reisverslag uit Taormina, Italië van V-J - WaarBenJij.nu

Dag 1 – Maandag 23 juni 2014

Door: J

Blijf op de hoogte en volg V-J

23 Juni 2014 | Italië, Taormina

Hallo Familie en Vrienden :)

Maandag 23 juni 2014, de dag van vertrek. V en J gaan naar Sicilië wat valt onder Italië. We zijn naar het plaatsje Taormina.

De wekker stond om 06:30, maar we waren beide al wel eerder wakker. Om 06:30 zijn we langzaam uit bed gegaan en zijn we ons klaar gaan maken voor de reis. Lekker nog een kopje koffie en een boterham en toen was het alweer 08:10 en om 08:15 werden we opgehaald door de Oom om naar het vliegveld te gaan. Dus de koffer en tas naar beneden. Na een reisje met de auto van ongeveer een uurtje kwamen we aan op schiphol. Eenmaal daar hebben we onze boarding passen opgehaald (Want we hadden ons al ingecheckt via internet), zijn we onze bagage af gaan leveren. Daarna zijn we richting de douane gegaan en hebben we even rond gesnuffeld op de tax-free zone. J heeft daar een heerlijk bakje hazelnoot laté op, zodat ze wel een beetje wakker kon blijven. Oorspronkelijk zouden we om 11:15 gaan boarden en dan rond 11:55 vliegen, maar doordat ons vliegtuig later was binnen gekomen en ook op een andere gate konden we pas 11:55 boarden en om 12:30 gingen we vliegen. Aangezien J voor de tweede keer ging vliegen had ze nog wel wat kriebels, dus met kleffe handjes in het vliegtuig tot we opgestegen waren. Toen hebben we beide lekker gerelaxt en rond 15:10 zouden we landen, in het vliegtuig werd er een film gedraaid waar we beide en vooral J niet veel van gezien heeft doordat ze lekker in slaap gevallen was. Toen de landing werd ingezet waren er weer wat kleffe handjes van J en wat oorpijntjes maar gelukkig is dat ook goed gegaan. Vervolgens na de landing snel onze koffers gehaald en zijn we naar de bus gelopen. We hadden bij onze reis geen transfer van vliegveld naar het hotel dus moesten we met de “gewone bus” naar Taormina. We moesten 1,5 uur in de bus zitten en hebben daardoor veel moois kunnen kijken tijdens het rijden. J is hier nog nooit geweest en heeft haar ogen uitgekeken. Na 1,5 uur aangekomen bij het hotel, waar we een mooie kamer kregen aangeboden met super tof uitzicht! Dit is natuurlijk geweldig en heerlijk om bij wakker te worden. Daarna zijn we een rondje gaan lopen door het centrumpje en hebben we even wat te drinken gehaald. V wist hier een goed restaurantje en wilde daar graag de eerste avond eten dus dat moesten we maar lekker doen. We hebben daar heerlijke visgerechten gegeten. J was zo slim om tegen de serveerster te zeggen nadat ze had uitgelegd in het Engels wat voor dessert het precies was “Panacota” – Doe mij die maar… - Lekker handig, ze wist natuurlijk helemaal niet wat ze zei maar we lagen er wel dubbel van. Helaas hadden we toen onze camera of telefoon niet meegenomen om er foto’s van te maken, maar die komen zeker nog. Na het eten zijn we naar de hotel kamer gegaan en gaan we nu lekker slapen. Morgen lekker vroeg opstaan om te ontbijten en daarna zien we wel weer verder.