Dag 4– Donderdag 26 juni 2014 - Reisverslag uit Taormina, Italië van V-J - WaarBenJij.nu Dag 4– Donderdag 26 juni 2014 - Reisverslag uit Taormina, Italië van V-J - WaarBenJij.nu

Dag 4– Donderdag 26 juni 2014

Door: J

Blijf op de hoogte en volg V-J

26 Juni 2014 | Italië, Taormina

Buongiorno la famoglia e glis amici,

Donderdag 26 juni 2014, De dag van de eerste excursie “Wine Tasting” deze excursie starten pas om 14:25 dus deze dag besloten we eerst lekker uit te slapen. Rond 08:45 ging de wekker en na moeite hebben met wakker worden gingen we richting het ontbijt. Na het ontbijt hadden we nog steeds last van onze opstart problemen dus deden we lekker rustig aan. Nadat we ons hadden aangekleed zijn we naar het park gegaan een mooi park met bloempjes en een paar oude gebouwtjes, standbeeldjes en nog wat prachtige dingen. Hier hebben we een tijdje lekker rond gelopen en J heeft foto’s gemaakt. Daarna zijn we richting het centrumpje gegaan om te lunchen, dit keer een beetje makkelijk. V had een crêpe en J had een soort pizza idee in bladerdeeg. Daarna gingen we weer terug naar het hotel om ons om te kleden en richting de verzamelplaats te gaan waar we met de bus opgehaald zouden worden voor de “Wine Tasting”. Dit werd nog leuk want J had amper tot nooit wijn gedronken maar ja ze zeggen alles moet je een keertje proberen, Dus hup in de bus. De gids waz een aardige vrouw die zelf uit Nederland komt maar hierheen is verhuisd, dus dat was wel een beetje een voordeel. Er waren nog meer Nederlandse mensen die mee waren dus met sommige hebben we wel een praatje gemaakt, maar dat vooral op de terug weg. Tijdens de “Wine Tasting” kregen we 1 witte wijn, 3 rode wijnen en 1 rosé te proeven, Doordat er een vrouw aan onze tafel alleen maar witte wijn dronk kreeg onze tafel nog een extra witte wijn te proeven. De wijnen waren erg lekker J had wel voorkeur voor de witte wijnen en V voor de rode. Naast dat je de wijnen te proeven kreeg mocht je ook nog vragen of ze wilde bijschenken, nou dat hebben we geweten J had stuk of 6/7 wijntjes op en was een beetje koekoek ervan geworden maar er waren ook een paar mensen die niet echt recht meer konden lopen. Wij waren express een beetje aan een tafel gaan zitten waar geen Nederlanders zaten, waardoor je niet van die Nederlandse praatjes had. Wel hebben we uiteindelijk erg gezellig met een moeder en dochter uit Praag zitten kletsen. Nadat we weer in de bus waren gestapt gingen we een mooie toeristische route rijden en stopte we in een klein dorpje om nog koffie te drinken. Waar dat koffie winkeltje zat waren 2 pleintjes eentje met alleen maar oudere dames (Stukje verder op) en eentje met alleen maar oudere mannen, die wisten niet wat ze zagen toen er een bus vol met toeristen aan kwam. Eigenlijk zouden we rond 18:30 terug zijn op de verzamelplaats maar uiteindelijk waren we er pas 19:30 niet dat het heel erg was want het was super gezellig. We hadden uiteindelijk aan de moeder(N) en dochter(E) nog aangegeven waar je lekker kon eten en dat wij daar s’avonds rond 20:30/21:00 zouden zijn. Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben we even snel de spullen terug gebracht en gerelaxed om bij te komen van de wijntjes en rond 20:25 zijn we richting het restaurant gegaan. Net nadat wij zaten kwamen N en E ook en die zijn aangeschoven bij ons aan tafel. Na veel kletsen en lekker eten waren we rond 23:00 klaar met eten en zijn we bij het restaurantje op aanraden van E met z’n vieren nog een glas wijn gaan drinken. (Zoveel wijn had J nog nooit op in 1 dag) Uiteindelijk waren we beide toch wel erg moe en zijn we richting het hotel gegaan en zijn we gelijk gaan slapen rond 00:30. J was te suf om nog een verslagje te schrijven, vandaar dat die er dus nu pas op staat.