Dag 7 – Zondag 29 juni 2014 - Reisverslag uit Taormina, Italië van V-J - WaarBenJij.nu Dag 7 – Zondag 29 juni 2014 - Reisverslag uit Taormina, Italië van V-J - WaarBenJij.nu

Dag 7 – Zondag 29 juni 2014

Door: J.

Blijf op de hoogte en volg V-J

29 Juni 2014 | Italië, Taormina

Buongiorno la famoglia e glis amici,

Zondag 29 juni 2014, Vroeg opstaan en richting het strand. We hadden voor deze dag via het hotel een strandbedje gehuurd op een privé achtig strandje. Dus vroeg uit de veren en vroeg bij het ontbijt. Rond 09:10 zouden we worden opgehaald bij het hotel, hij was iets eerder dus konden we iets eerder weg. En ja hoor de dag begon perfect voor J, Ze stapte in de auto en stoot haar hoofd tegen de rand van de auto. Na een ritje van ongeveer 15 min en een beetje hoofdpijn kwamen we aan bij het strandje. We kregen een nummer voor onze strandbedjes en gingen ons plekje even bekijken. Nadat we ons hadden ingesmeerd zijn we even gaan zonnen, waar we het bedje huurden hadden ook verschillende faciliteiten zoals; Restaurant, douches, wc’s, zwembad en tv ruimte. Na het zonnen wilden we eigenlijk toch wel even zwemmen dus zijn we naar het zwembad gelopen en hebben we daar lekker afgekoeld (We waren al eerder wezen kijken maar toen was die nog dicht en moesten we even wachten) daarna wilde J hier toch het zeewater proberen, want hier waren niet zulke grote stenen en scherpe stenen. Nadat J het water was ingegaan wat lekker koud was tot haar middel kwam V ook even, die was uiteindelijk zo gemeen om J een duw te geven zodat ze dus helemaal in het water kwam wat dus mega koud was. Daarna had J – V overgehaald om ook te komen want zo koud was het niet Whihihi… Hij wist niet hoe snel die er weer uit moest. Daarna gingen we weer even zonnen en zijn we beide in slaap gevallen. Wat uiteindelijk niet echt handig was want we waren vergeten ons opnieuw in te smeren dus beide een beetje verbrand om onze benen en armen. Rond 12:15 gingen we nog even richting het zwembadje om af te koelen, maar toen we er 5 min in zaten ging die dicht omdat het restaurantje ernaast zat en mensen gingen lunchen. Dus besloten wij om ook maar te gaan lunchen. J had een tosti met ham, kaas en Tomaat (Erg grote tosti) en V had een omelet met Ham. Hierna wilde we nog een Aardbeien milkshake wel om te delen want ze waren best groot, we hebben hier lang op zitten wachten. Het was 1 grote chaos in het restaurant. we waren rond 12:30 gaan zitten, 13:20 hadden we de milkshake besteld en rond 14:00 waren we maar opgestaan om te gaan betalen. Want ja het duurde wel erg lang er rond 14:30 zouden we weer terug gebracht worden naar het hotel dus wilde we nog even van de zon genieten. Nadat we 5/10 min hadden staan wachten om te betalen en er maar niemand kwam, zijn we terug gelopen naar onze bedjes en we dachten we zien het wel en onze chauffeur die wist toch waar we zaten etc. Rond 14:30 werden we gehaald dat het busje klaar was om terug te gaan. Maar qua eten hoorde we niks, dus we hadden beide zoiets van laat dan maar. Rond 14:45/15:00 waren we terug in het hotel en zijn we even naar de hotel kamer gegaan. Rond 17:00 zijn we weer richting het centrumpje gegaan om even iets kleins te eten en nog in een winkeltje te kijken voor V zijn scheercrème helaas was deze gesloten en konden we dus niet gaan kijken. Vervolgens zijn we op een klein terrasje beland en hebben we beide een lekker ijsje besteld. V had een Meringati “Fragola” en J had een Coppe Gelato “Taormina” beide erg lekker. We zijn terug gelopen via een straatje waar we een tip hadden gekregen waar we lekkere honing konden kopen, dus die zijn we even gaan halen. Honing met lemon smaak, Yum Yum Yum. Toen nog even terug naar het hotel om het verslag te schrijven de dag daarvoor en toen weer lekker uit eten bij ons favo restaurantje “Ristorante Al Giardino”. Deze avond hadden we samen: Ricotta balletjes met honing van Etna J: Mosselsoep en Grote Garnalen in knoflook en V: Tomatensoep en Pasta met pistache en garnaaltjes. Geen dessert deze avond, maar wel limoncello als afsluiter. Rond 23:00 gingen we terug naar het hotel. We waren beide erg moe dus zijn we snel gaan slapen.

Morgen hadden we niks gepland dus lekker een relax dagje.

Buonasera!